dimecres, 12 de setembre del 2012

PTL 2012

Podria dir que la PTL per mi va començar l'any passat, just quan vaig acabar el Tor des Géants. Allà va ser on vaig conèixer a en Salvador, amb ell i la resta companys que varem participar en l'edició del TDG 2011, quan varem finalitzar la prova i per celebrar-ho, varem fer un gran dinar... i d'aquest dinar va sorgir l'idea de la PTL... en Salvador em va dir, ja ser qui pot ser el tercer component, en Jordi Armengau, sorprès l'hi dic, noi jo també avia pensat amb ell.

Dilluns 27 d'Agost a les 22h de la nit, va començar per nosaltres l'equip Tuga-Els Segadors el que potser seria o es, la prova mes dura o difícil d'acabar que hem fet fins ara.
Resumint i dic resumint, per que la cursa dona per molt per explicar i no em vull allarga. Potser no es la mes llarga com a distancia 290Km i 22.000 m+, ( l'any passat al TDG en varem fer 330Km amb 24.000m + ), ara la PTL 2012 es diferencia per molts factors que la fan una cursa diferent i molt difícil de completar i finalitzar.

• L'autosuficiència, aquí tot i que en un principi semblava mes fàcil realment es un tema complicat de gestionar. Hem de pensar que dins del recorregut tot i que teníem la possibilitat d'utilitzar alguns refugis o restaurants com a punts d'avituallament i havien trams de mes de 48 hores on no trobaves res, per tant aquí avies de tirar del que portaves a la motxilla i a vegades quan et refiaves de trobar un refugi o restaurant i passaves a fora d'hores, per tant la motxilla era l'avituallament principal. Haver de portar menjar per tantes hores, vol dir intentar diversificar aquest ( salat, dolç, fruita... ) intentes porta de tot però sempre pensant amb el pes. Finalment arribes amb molt de menjar sobrant, ja que a mesura van passant les hores cada cop et costa mes menjar i menys si no et ve de gust, una sensació que ja recordava del TDG.
  • El circuit, difícil!!! tot i que ja ens havien avisat, ara si que puc dir que es bastant tècnic i amb forces trams aeris ( crestes ) això si, equipats amb cadenes, cables... algunes pendents amb un risc elevat d'esllavisades, molts trams amb camins inexistents... i si ha sobre i afegim que el recorregut no era marcat i t'obliga a estar continuament pendent del GPS i que això en molts casos et fa disminuir notablement el ritme de cursa, s'acaba tranformant en un altre factor que t'incrementa la dificultat d'aquesta prova, la PTL 2012.
  • Un altre factor que ha fet d'aquesta prova tant especial ( dura ), sens dubte han set la “ meteo “ pluja, neu, fred, fang... primer varem tenir potser unes 24 hores de pluja intenssa fet que hem va deixar el peus destrossats, a Morgex vaig estar apunt d'avandonar per aquest motiu. De segon, ( coll de Signe – Coll Bonhome ) aquí varem tenir uns 30 o 35 Km del recorregut amb neu ( 50-60cm en algun punt ) i molt vent, sense baixar mai dels 2500 metres i passant per punts de mes de 2800 metres. Aquí la situació va passar a ser realment critica, preocupant, complicada... a partir del refugí Robert Blanc, la força del vent va incrementarse molt, fet que va fer baixar molt les temperatures fins la punt de crearse gel en alguna de les pendents per on passabem, i tapar amb la neu ventada les traces obertes o senyals dels corriols i a mes si i va afegir la boira!!!! espectacular... el treball en equip ens va fer sortir d'aquesta situació. I per acabar ,de baixada un cop varem deixar el Coll Bonhome, la neu que queia va passar a tornar a ser pluja, aquí a diferencia de la resta del recorregut ja passabem per on passaba la UTMB ( recorregut modificat ), el terreny en un principi no i havia cap dificultat tecnica, nomes fang!!!! molt de fang imagineuvos un corriol ple de fang per on i han passat més de 2500 corredors...

• El factor de còrrer en equip, Tuga-Els Segadors, la veritat, es difil i mes una en prova com aquesta, ara crec que tot i que hem tingut els nostres desacords, ens hem ensortit prou bé, junts hem set capaços de finalitzar la PTL 2012 i ser l'unic equip ( 4 posició 113 hores ) de tres components que ha finalitzat el circuit integra dels unics 5 equips capaços de feró dels 67 equips en total que i ha participat.

En resum, una cursa especial, molt difil, espectacular... amb esperit d'aventura i amb uns paratges inolvidables, de somni.